Verder

20 mei 2017 - Melide, Spanje

Daar ben ik weer.
Vandaag maar vroeg op.
Er zijn pelgrims die staan s,morgen om 4.30 op dus jullie begrijpen wel dat dat niet geluidlois gaat .
Ik dan maar 6.00 uur. En dan het oude ritueel,ontbijtje zoeken gelukkig snel gevonden. Het weer is goed,ondanks dat er regen voorspeld is.
Hier in calicia loopt men van uit het dorp ,gelijk de bossen weer in,flinke klim en daalpartijen vandaag.
Wordt steeds drukker op de weg, komt men bij een koffietentje sta je in de rij.
Nu zie je allerlei pelgrims ,te paard,op de fiets jong en oud.
Ik kwam ook nog een jonge moeder tegen met kind op de fiets . Ik schatte het ventje een jaar of 2. Ze was italiaans maar ik kwam er niet achter waar ze gestart was.
Maar voor zo,n klein ventje een hele zit.
Verder maar weer .
Ik merk ook dat de snelheid van veel pelgrims terug loopt.
Een paar weken terug renden ze nog voor bij maar nu gaan we ongeveer gelijk op.
Ik kwam ook nog een van de gezellige belgen tegen.
Hij was alleen z,n vriend moest afhaken wegens ziekte ,hij had hooge koorts en moest naar huis.
Wij zijn toen samen verder gegaan.
Tony is al een stuk vooruit , hij ligt een dag voor ongeveer 25 km. We hebben contakt met telefoon.
Waar ik ook oplet zijn de details bevoorbeeld de kloppers op deuren, of in de stapelstenen huisjes een brievenbus zijn ondertussen ook al 400 jaar oud heel gepriek om dat voor elkaar te krijgen.
En dan de erfafscheiding grote platte stenen van misschien wel 400 kg

Vandaag maakte ik wat wonderlijks mee,
Jaren terug was ik met dochter ilse bij een lezing over de camino.
Daar vertelde de man dat hij eens een kerkje bezocht had waar de lieve heer aan het kruis de colectebus aan wees voor de donatie,s.Ik heb natuurlijk een stempelkaart waar ik de laatse 100 km 2 stempels per dag moet halen ,als bewijs dat ik het stuk gelopen heb.
Ik zag een kerkje waar de deur geopend was .biinnen gekomen was ik verbaast,dit was toevallig het kerkje waar hij over gesproken had.
Daar hing onze lieve heer met een hand wijzend naar de colectebus.
Zo zie je maar.
Ik ben benieuwd wat ik morgen weer zie.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr harry.

1. Marcel:
    21 mei 2017
    Alweer een maand onderweg Harry.
    Het is prachtig om je belevenissen te volgen.
    Het einddoel is nu in zicht. Heel veel plezier en succes.
    Groeten van Marcel en Ineke
  2. Erna:
    21 mei 2017
    Harry,de laatste loodjes ,je bent al ver gekomen.Dank je voor t gedenken in die mooie kerk van onze ouders en Arie door t opateken van een kaars.Succes verder
  3. Joke:
    22 mei 2017
    Zo Harry, het einde moet nu wel inzicht komen maar ja die laatste loodjes he. Het zijn bijzondere, mooie verhalen en je maakt wat mee op deze tocht. Succes nog met die laatste loodjes, groetjes, Joke