2 dagen

25 april 2017 - Azofra, Spanje

Gistermorgen weer op pad .
Was weer een prachtige start.graad of 13
Maar al snel steeg de tempratuur naar hoogtes dat er al snel de kleding aan gepast moest worden.
Wand een rugzak is ook warm, en heb de zon in de rug.
Mijn mede pelgrims schieten mij voorbij
Maar dat is zo ik ben de laatste jaren een zeer trage wandelaar geworden.
Maar het zij zo.ik heb gewoon wat meer tijd nodig,ik kan zo als zo velen wel doen de siesta niet ontlopen.toen ik om een uur of 10 weer in de vrije natuur liep en naar de horizon staarde dacht ik eerst dat we een weersverandering zouden krijgen ,maar het bleek een rokend schoorsteentje te zijn waar de rook zich over kilometers verspreide (jammer ) zie foto.
In de middag was ik in de grote stad waar ik eerst maar naar een kleine maaltijd zocht
Wel gevonden en de spanjaarden wezen mij gelijk de goede weg naar santiago,alleen ik kwam elke keer verkeerd uit.
Later trof ik nog een mede pelgrim ook zoekende, mijn voorstel om een kerk op te zoeken was een goede opsie meestal vindt je daar wel weer een aanwijzing.
.buiten de bebouwde kom scheiden onze wegen ,ieder zijn ritme.
Heb toen bij 27 graden celsius tot 6 uur door gelopen .
Maar door dat ik zo laat was , wwas er voor mij geen plaats in de herberg.
Ik kreeg nog wel een voorstel om een kamer voor vier personen af te huren voor een vrienden prijs van 80 euries.
Ik spreek natuurlijk niet zo goed spaans, maar ik zei:" wat dacht je zelf ,ik ga voor 3 mensen betalen die er niet zijn? Ze hebben nog wel voor mij gebeld ,voor onder dak
Dat bracht mij naar een herberg verstopt in het stadje.
Een perfekte 2 persoons kamer voor mij alleen . ( wel lux hoor ) met douche en toilet. En dat voor 20 euries
Met zo een luxse val je wel gauw in slaap
Dus de ochtend kwam snel.
6.30 opstaan spullen pakken en weg wezen
Op zoek naar een ontbijt.
100 meter verder was er een
Lekker
Dan maar weer verder
Werd ingehaald door de pelgrim van gister
Hij wilde wel samen oplopen vandaag,en of ik daar niets tegen had.
Ik vind alles prima in de lange middagpauze werd ik nog getrakteerd op koffie met een broodje.
Toen verder gewandeld naar azofra
Slaapplaats gezocht (en gelukt )
Morgen zien we wel verder

Gr harry

1. Anne:
    25 april 2017
    Mooi verslag harry..en zo ook de foto's.
    Om van mee te genieten. Top
  2. Erna:
    25 april 2017
    Ja Harry ,het is geen wedstrijd toch?Hoofdzaak voor jou is dat je er komt.Blij voor je dat t mooi weer is maar een paar graadjes minder is niet verkeerd.Succes weer
  3. Eberhard:
    26 april 2017
    Mooie foto's Harry en zo te zien is het lekker rustig.
    Geniet van de natuur en de mensen om je heen,een beetje aanspraak maakt het ook iets aangenamer
  4. Annemarie:
    26 april 2017
    Mooie opnames Harry, sommige weggetjes toch wel heel bar zo te zien, top dat je zo goed gaat, fijne dag vandaag en morgen. Gr, Annemarie
  5. Ans:
    26 april 2017
    ja , dat zijn geen geplaveide wegen waar je overheen moet lopen, best zwaar lopen. ik bewonder je doorzettingsvermogen , forceer niets en loop gewoon je eigen tempo, veel succes.
  6. Lida en Enrico:
    26 april 2017
    Hoi Harry nog zo'n 400000 stappies en je bent er alweer tussen door maak je mooie foto's en leuke verhalen Groetjes Enrico.
  7. Herman:
    26 april 2017
    Ik geniet van al je belevenissen. Hoe zal dat dan voor jou wel niet zijn.
    TOP