Het laatste stuk.

28 mei 2017 - Grootebroek, Nederland

Vandaag het laatste stuk.
Het is toch anders vandaag , wand als alles goed gaat kom ik in santiago aan.
Er ligt nu een heel stuk achter mij.
Dan is de reis voorbij. Een wonderlijke gedachte.ben nu 33 dagen onderweg.
Heel veel gezien onderweg.
Heel veel verhalen gehoord van wat de mensen beweegt om de camino te lopen.
Als ik nu vertrek is het prachtig weer , de weersvoorspelling is , helder en warm 32 graden celcius.
Wat dat aangaat heb ik geluk , wand in santiago regend het vaak.
Ik loop nu samen met de belg firmin hij loopt de camino voor de tweede keer.
Hij is 70 jaar en een echte avonturier.
We lopen door de ecalyptus bossen hier hebben we nog wat schaduw.
Straks als we de stad naderen zullen we het wel warm krijgen, maar dat hoort er ook bij.
We zijn wel op tijd vertrokken zodat we.niet te laat in de stad zijn.
S,middags 12.30 uur zien we santiago al liggen.
Onderweg overleggen we nog , zoeken we eerst een slaapplaats of gaan we eerst naar het plein voor de kahatedraal.
Eerst maar naar het plein.
Dat hoort zo vind ik.
Om 14.00 uur zijn we daar.
Dan ben ik echt in santiago. De vele pelgrims die ik verwacht had blijft uit.
Dus eerst maar een plekje in de schaduw opzoeken en een kleine rustpauze.
Na een paar minuten worden we aangesproken door een spaanse vrouw.
Zij vroeg of we al onderdak haden gevonden.
Mijn metgezel uit belgie spreek gelukkig 6 talen waaronder ook goed spaans.
Een apartement met alles erop en eraan voor € 36,00 per nacht en om de hoek, dus dat is alweer geregeld.
En dan de dingen doen die je allemaal nog doen moet .
Bad,omkleden ,biertje op het terras de mensen die je onderweg bent tegen gekomen begroeten, s,avonds een kerkdienst voor de pelgrims , de fuego door de kerk zien slingeren ook wel spectaculair
Om te zien.
Met tony op het terras, hij werd opgehaald door z,n vrouw ria .
En dan de andere dag.m,n oorkonde ophalen.
En tussen alle prullaria een klein aandenken zoeken.
En dan de reis naar huis.
Ik ben bewust met de bus gegaan, om te zien waar ik overal langs gegaan ben.
Ik heb van allen afscheid genomen, en dan richting nederland.
Ik kon mij onderweg bijna niet voorstellen dat ik daar overal gelopen had.
De busreis duurde 33 uur.
Lang genoeg vond ik.
Bij het station staat vera al op mij te wachten, gelukkig ben ik weer thuis.
Maar het was een reis om nooit te vergeten

Gr harry

1. Erna:
    28 mei 2017
    Vandaag je laatste verhaal gelezen,inmiddels ben jeweer veilig thuis.Een enorme prestatie en gelukkig geen blessures deze keer.Hoop dat je dat gevonden hebt waar je naar op zoek was.
  2. Ans:
    je kunt trots op jezelf zijn Harry, menigeen doet het je niet na.
    gefeliciteerd.
  3. Annemarie:
    29 mei 2017
    Top Harry, mooie reis heb je gemaakt en fijn dat we mee konden genieten.
    lekker weer thuis bij Vera je eigen ff laten verwennen en dan weer het 'gewone' leven weer leven. Respect hoor voor je doorzettingsvermogen gr Annemarie.
  4. Mieke en Martien:
    29 mei 2017
    Knap gedaan, Harry. Mooie verhalen gelezen. We zullen er nog wel wat extra horen na het duiken. Groetjes
  5. Eberhard Sr.:
    30 mei 2017
    Met deze nog een laatste reactie, kortweg: HET IS EEN GEWELDIGE PRESTATIE
    en ook ontzettend de moeite waard geweest, we zijn héél erg benieuwd naar de verhalen, want verhalen vertellen kun je ook goed. Dus binnenkort zullen we het wel horen. Groetjes Map en Eberhard.
  6. Nico:
    31 mei 2017
    Zo Harry, dat je nu gelukkig toch je einddoel hebt gehaald. Petje af. De schoenzolen versleten? Nu lekker weerbij Vera. Wij hebben genoten van je verhalen. Gr.Anneke en Nico