Afzien

16 mei 2017 - Samos, Spanje

Ik heb de Herberg Weer verlaten de weg naar het westen ziet er op dit moment vrij vlak uit heel hoog boven mij zie ik daar de snelwegen op 150 meter hoogte maar het verkeer langs raast na een tijdje lopen zie ik de beroemde pelgrim die aanwijst hoe ver het nog eens naar Santiago Ik ben ook nog in een klein kerkje geweest om een stempel te halen de stempels in de kerk zijn mooier dan in een bar en ik kan er maar 1 halen gelijktijdig heb ik een kaarsje opgestoken voor mijn familie.
Verderop zag ik ook nog een droom boom bij die boom Kon je je dromen neerleggen als brief uiteraard en dan maar hopen dat het uitkomt , en dan de vervallen huisjes
Ze worden opgesiert met een oude wasmachiene of ze staan te koop.
Voor de liefhebber zal ik maar zeggen..
Een watervalletje waar de rommel uit het water opgevangen word.
Nu begint de beklimming Er is veel modder gemengd met paardenmest wat het van de dennengeur wint. Het terein word hier steeds zwaarder en we moeten naar 1300 mtr hoogte.
Het is benauwd warm het gaat me niet echt makkelijk af.
Maar af en toe een kleine rustpause kan men genieten van de panorama,s om je heen.
Helemaal boven aangekomen zie ik dat hier tal van toeristen van het uitzicht genieten maar zijn wel met de bus gekomen.
Het is er gelijk ook twee keer zo duur dus op naar het volgende dorp.
Er worden ook voornamelijk souvenirs verkocht van een Camino.
Zitten nu echt in calici Het is een prachtig land Alles gaat hier nog op de oude manier de koeien die worden door het dorp gedreven.
Een ieder heb de tijd.
En nu de afdaling is zeker net zo zwaar als een beklimming.
Als ik al beneden ben is het eerste waar ik aan denk dit is nu af zien ik laat mijn eigen maar in het gras vallen en nu eventjes een kwartier pauze dan ga ik weer op zoek naar een Herberg.
Die is gelukkig snel gevonden en daar kan ik de benen overstrekken.
'S avonds hadden we een gezamenlijke maaltijd daar was een een of ander restaurant voor gebouwd vrij nieuw maar wel in de oude stijl foto's wij zijn er uit.
Maar de nacht is zo om en weer tijd om verder te gaan 's morgens om 7:30 was het buiten al 13 graden Ik zal vandaag weer een warme dag worden volgens de Spanjaarden was het hier allemaal vrij vlak Maar ik kijk een Hollander toch anders tegen Ik heb vandaag weer 10 kilometer moeten klimmen en 10 kilometer moeten Dalen Ik zit nu in het stadje Samos Ik heb een kamer geboekt voor een persoon ik denk alle ruimte en even een goede nacht maken zodat ik morgen weer verder kan dat was het weer tot nu toe en zodra ik meer tijd heb zal ik het logboek weer verder schrijven groetjes Harry.

1. Eberhard:
    17 mei 2017
    Goedemorgen Harry, het is zeker afzien en genieten , maar wat kom je mooie dingen onderweg tegen zien we op de foto's nou ja mooi , de paden zien er soms niet uit en dat maakt het lopen er niet gemakkelijker op. Veel wandel plezier vandaag , Gre
  2. Mirjam:
    Zo pap! Wat een tocht! Mooie foto's weer! Doe voorzichtig! Xxxxx
  3. Anne:
    17 mei 2017
    Wat een afwisseling van landschappen. Heel mooi om te zien. Een geweldige ervaring. Het schiet op hè. Je bent Saria gepasseerd en ziet nu denk ik veel pelgrimmers, die van daaruit gaan lopen.
    Maar jij doet het echte werk, beleeft veel meer dan zij.
    Hou vol, het gaat goed zo. En wens je veel om van te genieten. Groetjes :)
  4. Annemarie:
    17 mei 2017
    Heftige paadjes, mooie plaatjes weer een stuk verder Harry. Succes morgen. gr Annemarie en Sjaak
  5. Dirk:
    18 mei 2017
    Het genieten van de omgeven verlicht de zware tocht, lijkt me.
    Nog even volhouden Harry.