Een lange reis

14 mei 2017 - Vega de Valcarce, Spanje

De titel zegt het al lange reis Ik heb al een hele week niets van me laten horen maar nu neem ik even de tijd om mijn logboek weer aan te vullen in de eerste plaats wil ik iedereen bedanken die van die leuke reacties naar mij stuurt ik ben natuurlijk in Leon vertrokken lange reis door de stad waar ik ettelijke uren gelopen heb tot mijn verbazing kwam ik Tony weer tegen hij had natuurlijk in het duurste hotel van Spanje geslapen met natuurlijk een reductie voor Pelgrims Hij was natuurlijk verwend rugtas die werd naar boven gebracht Er was een bad de kamer voor hem alleen was net zo groot als voor 20 in een Herberg We zijn samen weer verder gegaan op zoek naar een Herberg Het weer was perfect men kon zonder jas heerlijk wandelen Tony loop meestal ver vooruit zodat we ieder onze eigen weg gaan de asfaltwegen waar ik op lopen zijn vaak helemaal begroeid met allerlei boompjes planten en onkruid maar we hebben hier heel veel ruimte en er is een prachtige natuur Ik liep ook door bossen heen waar zoveel pluisjes van de populieren boom kwam dat het leek alsof het gesneeuwd had later kwam ik in het stadje met een oude brug Het leek wel alsof ik over de Chinese Muur liep hij was lang en eigenlijk het model van de Chinese muur en zo gaan we steeds verder naar het westen door verlaten dorpjes kleine stadjes tot ik bij de grote kathedraal kwam in een museum van gaudi is natuurlijk een bezoek waard alles is daar tot in de details Het ziet er fantastisch uit de foto,s zal het zo laten zien Daarna heb ik een Herberg gevonden waar 40 personen op 1 kamer lagen er was ook nog een Duitse vrouw die vond dat wij allemaal stil moesten zijn want ze wou slapen Ik zeg er wel bij het was 8 uur in de avond Ik heb haar voorgesteld als je rust wou dat ze een dag later gewoon een hotel moet nemen met een eenpersoonskamer dan heb je van niemand last Het werd niet helemaal in dank afgenomen een dag later liep ik door een stadje wat eigenlijk bijna helemaal verlaten was de zag ik nog een mooi detail dat er een boom door een muur groeit het is wel leuk er stond ook nog een vervallen huisje waar me nog souveniertjes verkocht de Lange wegen die ik loop staat af en toen kerkje waar ik mijn stempel haal . ik liep ook langs bossen die er echt helemaal dood uitzagen de bomen waren begroeid met een vreemd soorten mos maar bij nader onderzoek zag ik dat de bomen eigenlijk nog in de knop waren het is dus wel heel laat in het jaar voordat ze hier beginnen te groeien maar het zal wel door de hoogte komen maar ik ben ook op weg naar het hoogste punt van de Camino daar staat de Cruz de Ferro Daar komen de meeste Pelgrims aan om een ballast af te leggen een hoop mensen die hebben dan een soort geestelijke ballast die ze in de vorm van een steen bij het kruis leggen Ik had alleen een steen mee als onnodige ballast en die heb ik daar neer gelegt Ik heb wel mensen gesproken die wel heel droevige verhalen hadden om iets los te laten wat ze altijd bezig houdt , dan gaat de reis naar beneden Het is mistig en koud ik hoor de regen spatten op mijn hoed maar de weg is lang het gaat steeds harder regenen en ik kan natuurlijk nergens schuilen maar goed dat gebeurt nou eenmaal op je weg dat is de Camino Zo is het en zo gaat het het is natuurlijk niet makkelijk de wegen vereranderen hier ook in riviertjes het is glad en gevaarlijk maar goed als ik in de Herberg ben dan drogen we alles weer en dan gaan we dus naar een nieuwe dag maar de andere daar had ik ook heel goed het zij zo het weer van vandaag is mooi het was goed wandelweer maar even goed 28 kilometer en ik had het wel gehad vandaag Ik zit nu in de provincie calici daar regent het vaak en het is een mooi groen Ik zal het maar weer afwachten wat het morgen verder doet

Gr harry

1. Erna:
    14 mei 2017
    Fijn weer wat van je te horen Harry en ja ook donkere luchten hebben hun bekoring.Blij dat je steeds onderkomen vindt en dat je op de goede weg bent.Prachtige foto's en je zult veel te vertellen hebben als je terug bent .Ga zo door broer ,stapje voor stapje haal je je doel!
  2. Eberhard Sr.:
    14 mei 2017
    Ik heb je lange verhaal gelezen, je ziet en beleefd heel wat op zo'n tocht, en ja, als die
    mevr. om 8 uur slapen wil dan MOETEN de andere 39 mensen zich maar aanpassen.
    Maar er zullen altijd wel mensen zijn die daar anders over denken (en gelijk hebben ze)
    Het is prettig om tussen de regels door te lezen dat je je héél goed "vermaakt" dat maakt weer veel goed aan het soms slechtere weer. Voor mij ben je een "bikkel", dus
    hou je taai!!
  3. Joke:
    14 mei 2017
    Ha Harry, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Die wandelpaden met regen zien er glibberig uit. Je schrijft dat het veel regent in de provincie waar je nu bent, ik wens voor jou dat het dit jaar wat minder is. Veel succes met je verdere tocht en o ja, mooie foto's!
    groetjes, Joke
  4. Annemarie:
    15 mei 2017
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt, verwondert over de blauwe 'struiken/bomen. Wat een mooie tocht Harry en knap dat je steeds dichter bij je doel komt. Het zal soms niet meevallen denk ik, mooie dagen van de week. Gr Annemarie & Sjaak
  5. Mieke en Martien:
    15 mei 2017
    Prachtige foto's, sterkte met de weersomstandigheden en met de lichamelijke uitdagingen. Groetjes en hou vol. Mieke en Martien
  6. Ans:
    16 mei 2017
    een mooi verhaal Harry, het eind komt in zicht, de bekende laatste loodjes komen eraan, en met jou instelling zal dat zeker ook wel lukken. En je grootste beloning is dat Vera als een trouwe hond thuis op je wacht. nog een fijne camino.
  7. Sam:
    16 mei 2017
    't was inderdaad even rustig Harry. Ik kreeg het er al een beetje benauwd van. Fijn om te horen het lijf nog meewerkt. De geest ook begrijp ik maar daar twijfelde ik ook geen moment aan ;-)
    Ik heb begrepen dat berg af minstens zo moeilijk is als berg op. Zet m op man. Ik hoop dat je het droog houdt en zie al uit naar september, dan gaan we gemotoriseerd op pad.

Groeten Sam